قوله تعالى: إنْ یدْعون منْ دونه نمى‏پرستند فرود از الله، إلا إناثا مگر مادگان، و إنْ یدْعون و نمیخوانند، إلا شیْطانا مریدا (۱۱۷) مگر از دیو شوخ.


لعنه الله که خداى بر وى لعنت کرد، و قال و گفت آن دیو رانده: لأتخذن منْ عبادک لا بد از رهیگان تو خویشتن را گیرم، نصیبا مفْروضا (۱۱۸) بهره‏اى باز بریده.


و لأضلنهمْ و گم کنم ایشان را از راه، و لأمنینهمْ و امل دراز نمایم ایشان را، و لآمرنهمْ و فرمایم ایشان را، فلیبتکن آذان الْأنْعام تا گوشهاى چهارپایان برند، و لآمرنهمْ و فرمایم ایشان را، فلیغیرن خلْق الله تا بگردانند آفریده خداى را، و منْ یتخذ الشیْطان و هر که دیو را گیرد، ولیا منْ دون الله پسندیده و بایسته و یار، فرود از الله، فقدْ خسر خسْرانا مبینا (۱۱۹) زیانکار گشت او زیانکارى آشکارا.


یعدهمْ ایشان را وعده دروغ دهد، و یمنیهمْ و آرزوى ناپسند در ایشان افکند، و ما یعدهم الشیْطان و وعده ندهد ایشان را دیو، إلا غرورا (۱۲۰) مگر فریب.


أولئک ایشان آنانند، مأْواهمْ جهنم که مأواى ایشان دوزخست، و لا یجدون عنْها محیصا (۱۲۱) و نیابند از ایشان هرگز دور شدنگاهى.


و الذین آمنوا و ایشان که بگرویدند، و عملوا الصالحات و نیکیها کردند، سندْخلهمْ جنات در آریم ایشان را در بهشتهایى، تجْری منْ تحْتها الْأنْهار که میرود زیر درختان آن جویهاى روان، خالدین فیها أبدا جاویدان در آن همیشه‏اى، وعْد الله حقا وعده‏ایست از خداى راست، و منْ أصْدق من الله قیلا (۱۲۲) و کیست از الله راستگوى‏تر؟


لیْس بأمانیکمْ نه بآرزوهاى شماست، و لا أمانی أهْل الْکتاب و نه بآرزوهاى اهل کتاب، منْ یعْملْ سوءا یجْز به هر که بدى کند او را بآن پاداش دهند درین جهان، و لا یجدْ له منْ دون الله و نیابد خویشتن را فرود از خداى، ولیا و لا نصیرا (۱۲۳) کارسازى و نه یارى.


و منْ یعْملْ من الصالحات و هر که چیزى کند از نیکیها، منْ ذکر أوْ أنْثى‏ از مردى یا از زنى، و هو موْمن پس از آنکه گرویده است، فأولئک یدْخلون الْجنة ایشان آنند که مى‏درآرند ایشان را در بهشت، و لا یظْلمون نقیرا (۱۲۴) و از ایشان نه کردار کاهند و نه مزد، بمقدار نقیرى.